ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 441
  • کل نظرات : 448

بیستم جمادی الثانی ، ولادت حضرت فاطمه زهرا س

.

بنام خدا

.

"سریع از ظاهر عبور کنم که باطن بسی بسیار عمیقه"

.

این جمله یعنی چه ؟

لطفا تا انتها بخونین.

.

مثال ۱ :

من نهایتا تو دو سه سال اول نوجوونیم تو وقتای اضافه ی اوقات فراغتم ، میتونم احکام شرعی مورد نیازم رو و خیلی بیشتر از نیازم رو یاد بگیرم

******

.

مثال ۲ :

من نهایتا تو یکی دو سال اول نوجوونیم میتونم مراقبت نماز رو برای خودم ملکه کنم

******

.

مثال ۳ :

من نهایتا توی یه سال اول نوجوونیم میتونم یکی ازین کتاب خیلی کوچیک و کم صفحه های شناسنامه اهل بیت ع رو روش مسلط بشم

******

.

یه چند تا سوال اینجا پیش میاد و یکیش قابل جواب هستش و اونم اینکه من احتمال زیاد قرار نیست مثلا مربی احکام بشم .

.

بر چهره ی دلربای مهدی عج صلوات

۱۰ ربیع الثانی ، شهادت حضرت معصومه س

.

بعضی افراد شاید خیلیا ، مخصوصا نوجوونا

یه همچین حسی دارن حداقل پنهانی

که اگه امام زمان عج ظهور کنند

جنگ میشه و شالا دیرتر بیان

.

بله درسته جنگ میشه

اما خیلی حسن داره و فقط حسن داره

به یکیش که مربوط به این بحثه میپردازیم

.

الف. زمانی که حضرت تشریف بیارن چندین جنگ موجود بر روی کره زمین همش میشه یه جنگ ، پس در حقیقت مثلا پنج تا جنگ کم میشه

ب. محدوده کشور عراق هست (این یکیش حالا حسنی هم نیستا)

ج.هرکی دوست نداشت نمیره و تو خونش میمونه، گرچه عده بسیار زیادی با کله میرن به یاری حضرت عج هَروَلَتً(ببخشین کیبوردم ت گرد نداشت) یعنی هرگز زورکی نیست.

د.کلا اون جنگ هشت ماه طول میکشه ، بر خلاف یه جنگ متوسط که مثلا بیست سال طول کشیده (جنگ صدساله فرانسه و انگلستان به عنوان یه نمونه ، که اگه اشتباه نکنم بازم جنگ صد ساله بوده)

ه.همه شر و مکافات ها تمام و پایان ، بعد از این جنگ ، بر خلاف جنگا *** کنونی که خلاص میشه و یه شر و مکافات بزرگتر درست کردند باهاش

******

******

.

/

تصویر : yjc

.

بر چهره ی زیبای محمد عج صلوات

بنام خدا

مقدمه : ثروت در این متن در حقیقت میتونه ۵ وجه اصلی دنیا باشه.

و اینکه این مطلب تکراریه تقریبا اما از وجه دیگه

و یکی هم اینکه هر شخصی در هر کجا و هر مکان محترمه و اینطور مطالب برای سرورانیه که اول راه هستن ، تا انشالا بهترین هارو انتخاب کنن و برسن

.پایان مقدمه

.

جدای از مقدارش ، بالاترین درجه ثروت ثروتی هست که در اوج الاهیت هستش

و پایین ترین درجش ثروتیه که اوج نفسانیت و منیت هستش

و در این بین درجات بسیار بسیار زیاد

در این دیدگاه البته.

تازه اگه از مدار اخلاق و انسانیت و سالم بودن خارج نشده باشه

یوقت من اگه خواستم در این زمینه ورود کنم فکر نکنم ثروتا همش یه مدله

حالا تو این مختصات موارد زیادی پیش میاد

یکیش اینکه یسری به ذره های ناپاک ثروت میرسن و دیگه خدا رو بنده نیستن ، در اصل و حقیقت و باطن البته

و در مقابل یسری به حجم زیادی از پاکش میرسن و خودشون رو زیر مجموعه ناچیزی از آل الله میدونن

.

و اصل قضیه اینه که اگه کسی در اطراف من رفت و روی یه مشت ناچیز نجاست ایستاد

من فکر نکنم این اوج قله نوردیه دیگه

ممکنه تپه ها و دامنه ها و قله ها و اورست های مطهری باشن که از دیدرس من خیلی فاصله داشته باشن 

و من برای اشنایی و بررسیشون و رسیدنشون باید زحمت بکشم

.

تصویر از تسنیم

.

بر چهره ی دلربای مهدی عج صلوات

بنام خدا

.

مقدمه 

یه مطلبی بود تو متون فارسی اگه اشتباه نشه از سعدی بود میگفتش که مفهومش که اگه یه نفر هفتاد سال عمرشا بگرده دنبال استاد ، سزاواره

.

این روایتی که تو این متن میاد یه بزرگواری نقل میکردن که خیلی گل هستن و تو سی دی هاشونم هست. گرچه نیازی اصن به این روایت نیست و از اثار دیگر اهل بیت این مطلب براحتی قابل اثباته و ما فقط در این ایام ابتدایی ربیع الاول بخاطر شادی حضرت زهرا س از این روایت استفاده میکنیم

.

پایان مقدمه

.

روایت اینه : خداوند روز قیامت گناه اولین و آخرین رو به گردن اون سه نفر اثبات میکنه

.

یعنی من که هزار و خرده ای سال بعد اونا بودم

جواد که هزار سال دیگه میاد تو این دنیا

عماد که اصن هزار سال قبل از پیغمبر بوده

فواد که گناهای بدجوری میکرده

قباد که ته لاس وگاس و ته شرارت بوده

و .... هرکی هر کجا و هر زمان

خدا روز قیامت اثبات میکنه که گناه همه همه خلقش تقصیر این سه نفر بوده

.

خب دیگه چی میخوام

.

خود همین روایت از طرق مختلف قابل اثبات هست که به یکیش اکتفا میکنیم

همینکه ولایت رو از مدار اصلی خودش خارج کردند و شاه ولایت حضرت امیرالمومنین ع رو ۲۵ سال خونه نشین کردند.

(جاااااان عالم بفدای تو علی ع)

و این آغاز و سرچشمه در حالتی بود که

همه چیز گرد (معرفت و ولایت و) محبت آل الله ع میگرده

حالا تا کی بفهمه و چقدر بفهمه

{

A

و به زبون خودمونی : همچی دست ۱۴ معصومه 

و در ضرب المثل : همچی رو کاکلی اهل بیت ع میچرخه

و در تشبیه خلقی : روح عالم هستی ، عترت هستند

سرچشمه فیض الهی ، خانواده طهارت هستند

تنها کانال و مجرای فیض الهی آل نبی ع هستند

تنها اولیای نعمتهای دو دنیا آل علی ع هستند

تنها ناجیان ناس و مردم و خلق ، آل فاطمه س هستند

تنها دلیل ایجاد و خلقت همه چیز (که ما مقدار کمیشو دیدیم و شناختیم)، محبت خانواده علی و زهرا ع

و در زبان توحیدی : همچیز در ید واحد آل الله هستش

و...

}

.

بر چهره ی دلربای مهدی عج صلوات

----------

A یه سواله مرسوم و پرتکرار اینجا برا یه سری پیش میاد که انشالا در مطلبی با عنوان "سمند از ایران خودرو" شماره ۲ش جواب داده شده که انشالا در سایت قرار داده خواهد شد

بنام خدا

همه مطالب از جلسات دوستان امام زمان عج هستش

.

ز ذ ب

یعنی زاییده ذهن بیمار خودمه

از ته و نهایت جایگاه غضب تا قله و بلند بالای رحمت و لطف خداوند درجات بسیار بسیار بسیار زیادی وجود داره و هر درجه هم خودش خیلی فاصله در مقدار

و برای اون ته تهه بدبختیه یه درجه کمترش لطفه با اینکه هیچکی دلش نمیخواد دچار همون لطفه بشه

و برای بلند ترینه سعادته یه درجه لطف کمتر تنبیه هستش با اینکه همه دربدر دنباله همون تنبیهه هستن و بهش نمیرسن و حتی در وهمشونم نمیاد چیه و چقدر عالیه

و کسی که بگه اتش و اینا وجود نداره و فقط یه شرمندگی سادس بنده خدا پشت میزش بوده احتمالا و تو جامعه با ادمای مختلف سر و کله نزده

و احتمالا اهنگایی تو مایه ،همچی آرومه من چقدر خوشبختم غصه ها خوابیدن، گوش میداده

فی الواقع ادمایی هستن که ته ته غضب رو از ملکوت ده تا دنیا دیگه هم قرض بگیری و بزاری روهم براش کمه خداییش

و فی الواقع کسانی هم هستن اوج لطف و رحمته براشون کمه از بس گلن

تو همین جامعه امروزی خودمون

گرچه خداوند مهربان خودش میدونه و بنده هاش

فقط خواستیم بگیم این مورد که یسری در مدلای مختلف میگن که آتیشو اینا که نیست یا ازونور نعمات والا رو با اینجا یکی گرفتن

اینا مصداق بسیار واضح از "خفّت موازینه" هستن

اینهمه خون جگر خورده و خون صغیر و کبیر ریخته نشده تا این آیات و روایات واضح بدست ما برسه

بعد یه درد نچشیده و نازپروده تنعم بیاد بگه نه بابا اینطوری که نیست

اینطوریه که من میگم

خسته نباشین

چشم

این همه پیامبر و اهل بیت و ... و شهیدی که جونشا داده نمیفهمیده

شما که هیچ زحمتی نکشیدید میفهمین

واقعا عذر خواهی میشه از جنابتون

.

خطوط بین دو علامت زیر نخوندینم نخوندین

{

و یه نکته ی ریز اما مهم اینه که اگه من یه نقطه رو درک کردم و فهمیدم (درباره یه موضوعی) فکر نکنم همشو فهمیدم نه بابا یه نقطه همش نیست ، (همش، حرف هم نیست ، کلمه هم نیست،پاراگراف، صفحه، فصل ، کتاب ، هیچ کدوم اینا همش نیست)  همش یه کتابخونه ی بی حد و مرزه (که ...)

یه زیر مجموعه جالبش اینجا اینه

یه مصیبت هم اجتماعی هم اخلاقی وجود داره اینه

که ، کسانی که یه مقدار خیلی کم از فهمیدن رو دارن فکر میکنن کامل میفهمن

همینطور علم و درک و ...

باز اینجا خیلی جالبتر میشه

مهمش هم اینه که نرو ترین افراد و حرکت نکن ترین افراد همینا هستن ، چون اون زیر صفره یا صفره بالاخره دیر یازود متوجه نداشتنش میشه و راه میفته ، اما اون طرف اولی فکر میکنه دارتش و احساس نیاز به بقیش و اصلش نمیکنه

دیگه داریم از حوصله دوستان فراتر میریم ، ببخشید

}

شخص خاصی هم مد نظر نبود در این متن ، یه زمانی از یه چند نفر معمولی شنیده شده بود (مفهومش) که فلان فرد مشهور از فلان کلیسای اروپا دیگه همه ی حقیقتا فاش کرده (در این موضوع) آ گفته هیچ عذابی وجود نداره بعد از این دنیا و ... و ادامش

که منشا همه حرفای اینطوری هست احتمالا ، در مدلای مختلف

.

پناه میبریم در هر صورتی به خداوند مهربان

خدایا از سر تقصیرات هممون بگذر

آمین

.

تصویر از راسخون

.

بر چهره ی دلربای مهدی عج صلوات

بنام خدا

خلاصه یکی از مطالب جلسات دوستان امام زمان عج

.

برای کسیکه در بحث و پویش در ایات و احادیث ورود پیدا میکنه

چند نکته ضروری هستش

.

یکی اینکه مطالبی که در باره بخشیدن همه گناهان اومده در اثار اهل بیت (خیلی هست یکیش مثلا گریه بر ابا عبدالله)

غیر از حق الناس هستش

البته اینجا بحثای دیگه هم پیش میاد که شاید ضروری نباشن

.

******

.

یکی تمام مطالبی که درباره دنیا اومده آدم باید

آثاری مثل این روایت از امام سجاد ع رو در نظر بگیره : مفهوم روایت :

الدنیاءُ دنیاءان ، دنیاءُ الدنیا و دنیاءُ الآخره

دنیا دو دنیاست ، دنیای دنیا و دنیای آخرت

میزان الحکمه بخش دنیا

یکم غلط داره احتمالا عربی این روایت که انشالا اصلاح میشه چون تو سرچ نیومد

...یعنی دنیایی که اخرت ازش بدست میاد...

و دنیایی که دنیا ازش بدست میاد

تصویر از راسخون

.

بر چهره ی دلربای مهدی عج صلوات

درباره ما

امام جعفر صادق : مَنْ حَفِظَ مِنْ شيعَتِنا ارْبَعينَ حَديثا بَعَثَهُ اللّهُ يَوْمَ الْقيامَةِ عالِما فَقيها وَلَمْ يُعَذِّبْهُ. امالى الصدوق : ص 253فرمود: هركس از شيعيان ما چهل حديث را حفظ كند و به آن ها عمل نمايد ، خداوند او را دانشمندى فقيه در قيامت محشور مى گرداند و عذاب نمى شود.